Laatste weekjes.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emine Graafeiland - WaarBenJij.nu Laatste weekjes.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emine Graafeiland - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes....

Door: Emine

Blijf op de hoogte en volg Emine

22 Augustus 2007 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereen,

Was ik al enkele weken een extra lange blog aan het schrijven, wordt alles gedeleet! Grr, computers... En nou weet ik helemaal niet meer wat ik allemaal heb geschreven.

Nog maar 2 weken en mijn tijd in Suriname is voorbij... 6 september vertrek ik naar Curacao, om daar 2 weekjes vakantie te vieren met Lydia, en 22 september ben ik weer in NL! Gek hoor, ik ga het wel missen... ik heb 1 of 2 sollicitaties lopen, maar nog niets definitiefs.

Mijn opvolgster is er ook al; ze komt voor 2 maanden en bepaalt dan of ze langer blijft. Leontien is nu 10 dagen het binneland in, dus we mogen het met z'n twee-en doen.
We zijn ook al samen naar de dierentuin geweest en hebben daar ook al enkele dieren mogen behandelen; een biggetje die na de castratie tetanus kreeg en helaas is overleden, een neusbeertje met een snee achter zijn oor en een zijde-aapje met een dikke hand, allebei door bijten door soortgenoten. De neusbeertjes waren erg grappig; eentje springt echt dwars door de kooi op Auke, de curator, af voor aandacht en alle 3 waren heel knuffelig, hoewel eentje toch plots aggressief werd... Misschien toch wat te veel mensen in zijn kooi. Het zijde-aapje was wat minder lief en heeft Auke hard gebeten, gelukkig hebben ze maar kleine bekjes!

Verder weer veel zieke dieren gehad.Aan het eind van de regentijd regent het extra hard, en daardoor zien we weer veel parvo en Weill en veel teken. Er lijkt ook weer een opflakkering van hondeziekte te zijn; zoals Leontien me al vertelde is dat ong. elke 2 jaar als er weer meer gevoelige dieren bij zijn gekomen. Gelukkig is het vakantie en verder niet zo druk.

Meestal is woensdag een rustige dag waarop ik 's middags mijn poli op afspraak heb en 's avonds dienst. Ik grap altijd met Leontien dat ik nooit gebeld wordt, want dat is vaak zo, maar laatst liep het toch anders... Eerst kwam ze filmen op de poli voor jeugdinfo van de politie (yippie, ik ben op TV). Leontien had netjes een tijd afgesproken, maar uiteraard kwamen ze > een half uur te laat, zodat mijn afspraken helemaal door de war liep. Daarna een pyometra-operatie,zodat ik pas om 22.00 thuis was, om vervolgens om 00.00 weer gebeld te worden... Voor 2 spoedgevallen! Een vergiftiging en een MDV (=maagdraaiing, levensbedreigend) die ik met geen mogelijkheid gesondeerd kreeg. Dus toch Leontien moeten bellen, op haar enige vrije avond door de weeks...

Een tijd geleden een keizersnee gedaan op een fila met 12 pups, die na de operatie helemaal geen melk had. Pasgeboren pups moeten elke 3 uur, ook 'snachts, gevoerd worden, dus de eigenaren baalden wel... Totdat we de volgende dag een (veel kleinere) hond hadden wiens pups allen dood waren maar die heel veel melk had! 6 pups overgelegd en die zijn heel mooi geworden; de pups die bij de moeder bleven hebben het helaas niet gehaald, waarschijnijk toch te weinig melk gekregen.
Laatst ook een keizersnee gedaan op een rottweiller van net een jaar die maar liefst 14 pups had! In het begin wou ze de pups ook niet voeren, maar gelukkig uiteindelijk wel.

Op de manege gebeurt ook altijd wel wat; paarden die elkaar schoppen heb je natuurlijk altijd als je ze samen uitlaat.
Er was ook een veulentje geboren, maar helaas is de moeder waarschijnlijk tegen een houten muur aan gaan persen,want het veulentje is geboren met een afgescheurde onderlip en hersenschade. Hij kan niet goed zuigen en moet elk uur met de fles gevoerd worden, maar lijkt helaas niet te verbeteren. Hij zal waarschijnlijk ge-euthaneseerd worden.
De kat had een stuk meer geluk; hij is door een boa gepakt maar heeft zich los kunnen worstelen. Zijn poten waren kaal en geschuurd en hij was een weeklang heel zwak en pijnlijk, maar nu, een maand later, zie je er al niets meer van!

Groetjes!
Emine

  • 22 Augustus 2007 - 19:49

    Niels:

    Hoi Emine,
    We lezen graag jouw verhalen uit Suriname. Zoals over de kat die door de boa te grazen wordt genomen. Dat zul je hier niet zo snel meemaken. Ook wij zullen jouw verhaaltjes missen als je weer in NL. bent!

    Heel veel plezier in je laatste weekjes en op Curacao en we zien je toch graag weer terugkomen in NL.

    Joeri waardeert het dat je op tijd bent voor zijn eerste verjaardag...

    Niels & Anne-Marie.

  • 24 Augustus 2007 - 10:30

    Anna:

    Oh wat een saai leven ga je tegemoet in nederland. ik hoop dat je een solicitatie hebt lopen bij een safaripark of op schiphol...

    liefs

    en nou wij nog terug...

  • 24 Augustus 2007 - 20:51

    Chris:

    Hoi Emine

    Ja het zit er bijna op voor je.
    Ben heel benieuwd hoe je het in Nederland zal vinden als je terug bent.
    Na al die moeilijke/ exotische gevallen in Suriname zal het werken hier zeker meevallen.Misschien een beetje saai.
    En weer wennen aan de Nederlandse clienten die toch heel anders zijn dan de Surinaamse.

    tot ziens!

    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

21 September 2007

Bijna terug

03 September 2007

vaarwel

22 Augustus 2007

Laatste weekjes....

10 Juli 2007

ziek als een hond...

29 Mei 2007

zwemmen of verzuipen...
Emine
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 21321

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: