verjaardagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emine Graafeiland - WaarBenJij.nu verjaardagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emine Graafeiland - WaarBenJij.nu

verjaardagen

Door: Emine

Blijf op de hoogte en volg Emine

12 Juli 2006 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereen!

Afgelopen zondag was Jos, mijn huisbaas, jarig, en dan wordt de hele familie uitgenodigd... Zo'n 40 mensen, en tussendoor natuurlijk WK kijken... Er liepen ook wat kinderen rond, die Ben een jong parkietje liet zien die hij al iets tam had gekregen. (Mijn parkietjes ben ik te laat mee begonnen en zullen wrsch nooit tam worden, misschien moet ga ik ze bij Ben inruilen voor een tamme...) Vervolgens mocht ik dus de kids bezig houden met het parkietje en Biga, mijn papegaai. Biga wil altijd graag aandacht, maar vond zoveel aandacht toch een beetje eng... Ze vonden het vooral erg leuk om hem te voeren, oa met pepers, maar zijn nagels waren iets te lang, waardoor ik veel kleine krasjes op mijn arm had, + peper = auw!

De zondag ervoor heb ik mijn verjaardag iets kleiner gevierd, met ong. 10 personen in een heel klein chinees restaurant die om een of andere mysterieuze reden "Sueezy Bar" heet. Er passen net 6 tafels in, de bediening spreekt alleen chinees en je kan er alleen chinees fondue-en; hierbij staat er een pan kokende bouillon midden op tafel en kan je je rauwe lapje vlees en groente erin gaar koken en dan zo of als soepje eten. Erg gezellig!

En sorry, toch weer een vies veterinair verhaal: gister mijn eerst pootamputatie uitgevoerd. Een zwerfhond had besloten dat ze het erf van onze klant wel leuk vond, maar dat vonden de andere honden wrsch niet, zodat de achterpoot zo gebeten was dat hij tussen hak en knie kapot was, met op de foto twee lange losse botstukken en behoorlijke dislokatie. Ondanks het feit dat de hond ook naar mensen toe niet vreselijk sociaal was, heeft de "eigenaresse" er toch alles voor over. Vanwege de infectie had Leontien een externe fixatie gemaakt, maar de hond laat het niet met rust en blijft teveel bewegen, waardoor er teveel beweging in de pinnen blijft. Dan maar verwijderen, inclusief de losse botstukken, en een spalk. Maar ondanks veel slaaptabletten blijft de hond nog niet rustig, springt met spalk en al in de rivier en knaagt aan de wond tot er een botstuk uitsteekt. Dan maar amputatie, en dat mocht ik dus doen. Op zich een leuke operatie, je kan weinig fout doen ;) Meeste honden redden zich prima met drie poten, als hij nu maar de hechtingen met rust laat!!

Groetjes,
Emine

  • 12 Juli 2006 - 18:26

    Suresh:

    Met terugwerkende kracht gefeliciteerd met je verjaardag.

  • 12 Juli 2006 - 21:54

    Annelies:

    Ook nog van harte gefeliciteerd van mij !! Met de kano de plassen op zit er dit jaar waarschijnlijk niet in (hi hi). Volgende keer beter,

    Groetjes,
    Annelies

  • 13 Juli 2006 - 06:23

    Edwin En Erica:

    Ook nog van harte met je verjaardag!
    Liefs van ons.

  • 13 Juli 2006 - 09:12

    Heleen:

    Ook van mij: gefeliciteerd!
    Wat een avonturen beleef je allemaal in Suriname!
    Leuk om te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

21 September 2007

Bijna terug

03 September 2007

vaarwel

22 Augustus 2007

Laatste weekjes....

10 Juli 2007

ziek als een hond...

29 Mei 2007

zwemmen of verzuipen...
Emine
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 21343

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: