terug in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emine Graafeiland - WaarBenJij.nu terug in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emine Graafeiland - WaarBenJij.nu

terug in Suriname

Door: Emine

Blijf op de hoogte en volg Emine

12 November 2006 | Suriname, Paramaribo

Hoi iedereen!

Ik ben alweer twee weken terug in Suriname, na 3 1/2 week vakantie in NL. Erg leuk, veel mensen gezien, veel dingen gedaan. Mijn moeder natuurlijk helemaal emotioneel om me weer te zien, Harold natuurlijk heel blij. :)
Ik heb Harold's collega's in de Flitz natuurlijk allemaal ontmoet, en Barbara's "bootje" gezien, en natuurlijk: mijn toen net een paar weken oude neefje gezien! Hij heet Joeri en is natuurlijk heel schattig, en Niels en Anne-Marie hele lieve blije ouders... Natuurlijk te weinig tijd gehad, en ook veel mensen niet kunnen zien en veel dingen niet kunnen doen.

En nu weer een beetje wennen aan Suriname, waar het dit keer echt droge tijd is. Het regent maar eens in de 5 dagen of zo even, en de rest van de tijd is het erg benauwd en heet.

Dit weekend naar een springwedstrijd op de manege gekeken en naar de Indo-fair geweest, met allerlei indonesische standjes.

Verder voel ik me heel schuldig... Biga zet ik tegenwoordig vaak buiten met zijn eigen kooi (open) tegen die van de papegaai en 2 ara's (=grote papegaaien) van Ben. Ze praten dan wat met elkaar, en ik had al gezien dat Biga de ara's, die ongeveer 5 keer zo groot als hem zijn, uitdaagde. En hij had al een keertje een beet in zijn poot gehad toen hij op een bereikbare plek in het gaas hing... Vandaag had ik hem weer buiten gelaten toen ik mijn kamer schoonmaakte, en toen heeft een van die bully's een nagel van hem afgebeten! Arme Biga!
Hij was een tijdje geleden ook in een keer ervandoor gevlogen, ondanks dat hij gekortwiekt is, omdat hij van de buurman schok. Er zijn genoeg honden in de buurt die vogels als een lekker hapje zien, dus wij in paniek voor hem zoeken. UIteindelijk gevonden, in de enige tuin in de buurt zonder honden, waar hij heel stilletjes in een boompje zat. Meteen een stuk korter gewiekt, natuurlijk...
Ik neem hem tegenwoordig ook wel eens mee naar de manege, wat hij eigenlijk best gezellig vind, al is hij nu nog een beetje verlegen voor al die aandacht. Alleen de autorit vindt hij afschuwlijk.

Er gebeuren wel weer gekke dingen in Suriname; behalve de gewoonlijke politieke problemen (dit keer wordt de NLse minister van ontwikkelingssamenwerking gepest vanwege de "mensonterende" 100% controle, daar hebben jullie vast ook wel over gehoord) zijn er enkele jongens tussen 16 en 20 jaar aangehouden wegens moord op een 6-tal zwervers en reed een man bij een ruzie in op zijn ex-schoonmoeder en doodde haar, al dan niet expres... Scary!

En op de poli natuurlijk ook altijd gekke dingen, maar dat vertel ik de volgende keer...

Groetjes!
Emine

  • 13 November 2006 - 12:11

    Sander:

    Heej Emine,

    Ik hoorde pas op de verjaardag van Lydia dat je in het land was en ik had je daar net gemist en het was een paar uur voordat je weer naar Suriname ging.

    Jammer, zie je de volgende keer wel. Weer veel plezier en werklust in Paramarbo.

    Groetjes,

    Sander

  • 17 November 2006 - 22:15

    Hanneke:

    Lieve Emine, fijn dat we weer in het systeem zitten!
    Het was goed om je weer te zien. Kijk weer uit naar je vehalen.
    Liefs, Jan en Han.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

21 September 2007

Bijna terug

03 September 2007

vaarwel

22 Augustus 2007

Laatste weekjes....

10 Juli 2007

ziek als een hond...

29 Mei 2007

zwemmen of verzuipen...
Emine
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 21342

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: