Happy New Year - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emine Graafeiland - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Emine Graafeiland - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: Emine

Blijf op de hoogte en volg Emine

02 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Een heel gelukkig 2007 iedereen!!

Mijn Oud & Nieuw was leuk, eerst bij Leontien, mijn baas, waar de kids een hele doos vol vuurwerk er in snel tempo er door aan het werken waren, vanaf 3 uur 'smiddags al. Vuurwerk mag hier vanaf 27 dec (vroeger hadden ze daar geen regels over en op een gegeven moment begon het al vanaf half nov) en daar wordt zeker veel gebruik van gemaakt. Helaas daardoor ook wel veel vuurwerkslachtoffers, vooral onder de jeugd, dus hebben ze besloten dat de ouders strafbaar zijn als kids zonder toezicht vuurwerk afsteken. Vanaf donker 31 dec is het praktisch nonstop vuurwerk, vooral met veel knallen, oa van die duizendknallers. Arme honden... Ook Biga, mijn papegaai, werd erg nerveus en wou helemaal bij me wegkruipen. Vorig jaar bij Leontien was een vuurpijl omgevallen en de garage ingeschoten, op een doos vuurwerk... Redelijk wat schade, maar de auto is gelukkig niet ontploft :) en verder geen slachtoffers.
Daarna nog even de stad ingegaan, waar een bandje optrad en het heel druk was, te druk voor mij...
Rond 12 uur is iedereen thuis, want 12 uur vier je hier met je familie en dan steek je thuis nog een pagara (duizendknaller) af om de boze geesten te verjagen. Dus naar huis gegaan en met Ben en Jos op het nieuwe jaar getoast.

De poli was erg druk afgelopen week doordat maandag en dinsdag vrij waren. Gek genoeg maar 1 vuurwerkslachtoffer, een hond die in paniek tegen een hakmes aan was gesprongen. (?) Was maar een klein wondje, maar wel erg diep. En natuurlijk een heleboel slaaptabletjes verkocht; alweer te weinig vooraad...

Groetjes!!
Emine

• 02 Januari 2007 - 06:05

Frank De Groot:

Jij ook een gelukkig 2007!

• 02 Januari 2007 - 07:31

Fried:

Jij een een fanatastisch 2007 gewenst!

• 02 Januari 2007 - 07:58

Erica En Edwin:

Jij ook een fantastisch 2007 toegewenst!

• 02 Januari 2007 - 14:16

Sander:

Emine, ook de beste wensen voor 2007!

• 02 Januari 2007 - 14:49

Jan En Han:

Dank je wel voor je goede wensen, voor jou ook een voorspoedig 2007, met alle goeds en vooral: een nieuwe job...
    Het was een prima avond in Noorden, hebben veel gepraat en gegeten en voor we het wisten was het 00:00 uur - zelfs bijna de klok gemist!
    Liefs, Jan en Han.

• 02 Januari 2007 - 17:01

Annelies:

De beste wensen voor 2007. Dat je maar een leuke baan kan vinden in Nederland !

• 02 Januari 2007 - 19:45

Chantal Himmelberg:

Happy NY!!! Best Wishes for 2007.